چند تکنیک ساده جهت ارتقای برند های زیر مجموعه در شرکت

وقتی شما برند جدیدی را خریداری می کنید، با روش های توسعه محصول، شناسایی توزیع کننده مناسب، تاسیس فروشگاه و هماهنگ سازی طراحان خلاق با مدیران اجرایی قوی، به رشد این برندها کمک می کنید. در این مقاله به تشریح و اجرای صحیح این موضوع با کمک چند تکنیک برند می پردازیم:

محدود شدن در اقتصاد جهانی
یک متد با اهمیت رشد برند هایی که مالکیت آنها را به دست می آوریم، این است که به آنها در ایجاد استراتژی خرده فروشی کمک کنیم. به عنوان مثال وقتی برندهای لوکس پوشاک رشد می کنند، دیگر به طور کلی با عمده فروشی مدیریت نمی شوند و شروع به ایجاد شبکه های خرده فروشی و فروشگاهی خودشان می کنند. فروشگاه های لوکس در بازارهایی مانند مجتمع های تجاری تهران می توانند انواع مختلف مشتریان را جذب نموده و خودشان تبلیغ کارشان باشند.
در این باره باید گفت که انتخاب مکان مناسب طبق شرایط مناسب و در لحظه مناسب، کلید موفقیت است. وقتی برند نوپایی به شرکت شما می پیوندد، به یک تیم ملک و املاک شناس منطقه ای نیاز است. افرادی هستند که تخصص آنها فقط شناسایی محل فروشگاه و مراکز خرید شهرهای بزرگ در سراسر کشور است. این موضوع از جمله فعالیت های محققان و مشاورین پارک بازاریابی ایران از سال 1392 قرار گرفته است که با همکاری گروه بین المللی JC William در ایران صورت می دهد. اگر شما برند کوچکی در تهران باشید، افتتاح یک فروشگاه در شیراز یا مازندران می تواند کار ترسناکی باشد؛ اما اگر برند این کار را به مشاورین متخصص بسپارید، کارشناسان در انجام درست این کار به شما کمک خواهند کرد. البته رشد یک شبکه خرده فروشی باید با قابلیت های برند همخوانی و یکپارچگی داشته باشد و این موضوعی است که بسیاری از برندهای لوکس، در آن دچار اشتباه می شوند.
اغلب مدیران نمی دانند چگونه به رشد برند های جدید تر کمک کنند. گاهی اوقات، مدیران برند فکر می کنند می توانند فروشگاه های خرده فروشی خود را زودتر از موعد افتتاح کنند. اگر مجموعه کامل محصول برای پر کردن یک فروشگاه 300 متری را نداشته باشید و قرارداد اجاره 5 ساله فروشگاه را هم امضا کرده باشید، با یک بحران روبه رو خواهید شد. گاهی هم شرایط برعکس است و مدیران برند بسیار محافظه کارند و ما آنها را به چالش می کشیم تا سریع تر از آنچه فکر می کنند، به سوی مرحله بعد حرکت نمایند.

چند تکنیک ساده جهت ارتقای برند های زیر مجموعه در شرکت
عملیاتی نمودن برنامه ها به صورت سیستماتیک

مدیر خلاق یک برند فقط محصول تولید نمی نماید، بلکه وجهه آن برند، ایده فروشگاه و تبلیغات آن را با دیدی 360 درجه ای کنترل می کند. بد نیست بدانید که مدیر خلاق باید با یک مدیر اجرایی قوی و مکمل سازگار باشد. این سازش باعث می شود رویکرد استراتژیک و رویکرد خلاقانه با هم یکپارچه و هماهنگ باشند. وقتی برندی رشد می کند، مدیریت اجرایی آن موضوع واقعا مهمی است.

لوکس شدن آنلاین
ایجاد پایگاهی اینترنتی است که همه برند ها را پوشش دهد. و یا سرمایه گذاری مشترک با شرکت های خارجی که در تجارت الکترونیک کالاهای لوکس تخصص دارد. تجارت الکترونیک به خصوص برای کالاهای لوکس چالش برانگیز است؛ چون بازآفرینی کیفیت تجربه درون فروشگاه برای مشتری کار سختی است. وب سایت ها فقط با عکس و کارت های خرید سر و کار دارند و تفکیک کالاهای معمولی از کالاهای لوکس بسیار مشکل است.
با ایجاد خدمات کاملا جدید که برند های معمولی به آن دسترسی ندارند، تجربه متمایزی بسازیم. به عنوان مثال، در برخی سایت های پوشاک، مشتری می تواند دو یا سه سایز را در دو یا سه رنگ سفارش دهد، آن را در خانه امتحان کند و سپس مواردی را که نمی خواهد برگرداند؛ اما اگر ما یکی از خیاط های ماهر را طبق قرار قبلی به منزل مشتری بفرستیم تا تغییرات لازم را اعمال کند، چه می شود؟ برای تجربه برند لوکس یک مشتری آنلاین این کاره بزرگی خواهد بود (ثبت برند)