محصولات و موارد استفاده هدایای تبلیغاتی
کالاي تبليغاتي به صورت جهاني براي تبليغ عناوين تجاري، محصولات و هويت صنفي است. همچنين براي پخش کردن در رويدادها مثل نمايشگاه ها و عرضه محصولات به کار مي رود. محصولات تبليغاتي براي سازمان هاي غيرتجاري نيز به منظور تبليغ هدفشان و ياداوري رويدادهاي خاصي مثل راهپيمايي ها يا رويدادهايي که براي هدفشان بودجه فراهم مي کند، مورد استفاده قرار مي گيرد.
تقريبا همه چيز را مي توان با نام يک شرکت يا لوگو علامت گذاري نمود و براي تبليغات استفاده کرد. اجناس متداول براي اين کار شامل تي شرت، کلاه، دسته کليد، پوستر، خودکار و يا ليوان است. بزرگترين دسته محصولات براي تبليغات پوشاک است که حدود 30% از کل را در بر مي گيرد. محصولات تبليغاتي دوستدار محيط زيست مثل محصولاتي که از مواد قابل بازيافت و منابع تجديد پذير ايجاد شده است بسيار محبوبيت پيدا کرده است.
بيشتر اجناس تبليغاتي کوچک و ارزان قيمت است اما دربرگيرنده اجناس گران تر نيز باشد؛ مثلا به افراد مشهور در جشنواره هاي و نمايش هاي تقديري اغلب محصولات تبليغاتي گران قيمتي مثل ادکلن، کالاهاي چرمي و الکترونيکي گراني داده مي شود. شرکت هايي که هداياي گران قيمتي براي افراد مشهور فراهم مي کنند معمولا از آن فرد درخواست مي کنند که از او و هديه عکسي بگيرند و از آن عکس براي اهداف تبليغاتي استفاده مي کنند. برخي ديگر از شرکت ها هدايايي تجملي مثل کيف دستي يا دستمال گردن براي افراد مشهور تهيه مي کنند با اين اميد که فرد آن را در مجامع عمومي استفاده کند و براي شرکت شهرت به همراه مي آورد.
شناخت عنوان تجاري متداول ترين دليل استفاده از کالاي تبليغاتي است. دلايل ديگري که فروشندگان از اجناس تبليغاتي استفاده مي کنند شامل ارتباط با کارمندان، ياداوري رويدادها، ايجاد آگاهي درباره نمايشگاه هاي تجاري، روابط عمومي، برنامه هاي غيرتجاري، برنامه هاي ايجاد انگيزه دروني، مراجعات مشتريان و بازار پژوهي است.
اجناس تجاري همچنين در سياست براي تبليغ کانديداها و اهداف استفاده مي شود. اجناس تبليغاتي براي موسسات غير تجاري مثل مدارس و موسسات خيريه به منظور جمع آوري کمک و ايجاد آگاهي استفاده مي شود. يک مثال برجسته شرکت livestrong wristband بود که براي ايجاد آگاهي درباره سرطان تبليغات مي کرد و براي برنامه هاي مبارزه و تحقيق در مورد سرطان بودجه جمع آوري مي نمود.
استفاده از کالاهاي تبليغاتي در خريد و فروش پارتيزاني پديده اي جديد و محبوب است. اجناس به طريق جالب توجهي علامت گذاري مي شود و پيام تجاري مشخصي نيز روي آن ها به چشم مي خورد. در اين نوع خريد و فروش، کالاهاي تبليغاتي مفيد خواهد بود به اين علت که محدوده وسيعي از محصولات را مي توان به اين کار اختصاص داد.
اهداء هداياي صنفي در طول مرزهاي بين المللي و فرهنگ ها با تفاوت محصول از کشوري به مشور ديگر متفاوت است.
هداياي تبليغاتي به ندرت توسط شرکت هاي صنفي به طور مستقيم از توليد کننده اوليه خريداري مي شود. تخصص توليد کننده به توليد فيزيکي محصول متکي است اما آوردن محصول در مقابل مشتري بالقوه مهارتي کاملا متفاوت و فرايندي پيچيده است. در صنعت کالاي تبليغاتي UK و ايرلند شبکه جامعي از شرکت هاي توزيع کننده وجود دارد. يک توزيع کننده کالاي تبليغاتي به عنوان شرکتي که «روي فروش کالاهاي تبليغاتي به مشتري نهايي تمرکز کرده است»تعريف مي شود. (مشتري نهايي شرکتي صنفي يا يک سازمان است که کالاي تبليغاتي را براي استفاده خودش خريداري مي کند.) اين شرکت هاي توزيع کننده تخصص رساندن محصول به بازار را ندارند بلکه پشتيباني تخصصي مورد نياز را فراهم مي کنند. جنبه منحصر به فرد کالاي تبليغاتي اين است که در بيشتر مو قيت ها محصول همراه لوگو يا علامت تجاري يک سازمان صنفي است. توليد کنندگان کالاي تبليغاتي پشتيباني کاملي در پردازش سفارشات، کارهنري، گردش کار و تحويل کالاي تبليغاتي از چندين منبع توليدکننده ارائه مي دهند.