خدمات ثبت جهانی برند

معرفی علامت تجاری :
علامت تجاری یکی از مهم ترین عناصر بازاریابی و موفقیت یک سازمان می باشد و تصویری است که سازمان یا شرکت شما را با همه ابعادش معرفی می کند و تصویری از آنچه را که هستید یا می خواهید باشید را در ذهن بیننده، مشتریان، مصرف کنندگان و … ایجاد می کند. در واقع علامت تجاری نشانه ای است که شرکت یا سازمان شما را از رقبا متمایز می کند و همچنین معرف کالاها و خدمات ایجاد شده توسط شرکت شما می باشد.

در درجه نخست ، علامت تجاری یک تعهد است و می گوید که شما آن نام را می شناسید و به تعهد آن اعتماد دارید. اعتماد گام حیاتی اول است که هدف علامت تجاری شتاب دادن به این گام با وسیله نفوذ قراردادن تعهد ضمنی علامت تجاری است.
اغلب علائم تجاری یک نشانه ویژه دارند که به عنوان یک میانبر برای به یادآوری تعهد علامت تجاری عمل می کند. این نشانه از رنگ، شکل، حروف و تصاویر برای خلق یک تصویر متمایز استفاده می کند که هم برای جلب چشم ما و هم برای هدایت نظر ما در مسیری که می خواهد طراحی شده است. علامت تجاری ممکن است با آهنگ، شعار و عبارات گیرا همراه باشد.
تمامی قسمت های تصـویر علامت تجاری به عنوان یک محرک روانی یا محرکی که موجب پیوستگی تمامی نظرات دیگر در مورد علامت تجاری است، عمل می کند.
اگر در جزئـیات دقیق شوید می بینید که هر پیزی یک علامت تجاری است، چرا که درک مان از دنیا را به وسیله خلق ارتباط درباره چیزهای مختلف می سازیم. برای مثال یک درخت، تعهدی ضمنی از زیبایی و سایه را دارد. حتی کلمات نیز علامت تجاری هستند.
به عنوان مثال زمانی که می گوییم “سرعت”، در ذهنتان تصویری از یک ماشین سریع و… تداعی می شود. افراد هم علامت تجاری هستند.
وقتی که مردم شـما را می بینند یا نام شما را می شنوند ، تصـویری از شما را دارند به خاطـر می آورند (چیزی که شمـا می توانید فعالانه مدیریت کنید یا اجازه دهید که اتفاق بیفتد).

در یک شرکت جایی که افراد قابل رویت برای مشتریان هستند، مثل یک شرکت خدمات تجاری، افراد آن شرکت قسمت بزرگی از علامت تجاری آن شرکت هستند

مدیریت علامت تجاری :
مدیـریت علامت تجاری کاربرد تکنیک های بازاریابی برای یک محصول ویژه ، خطوط تولید یا علامت تجاری می باشد و افزایش ارزش قابل درک محـصولات برای مشـتریان را می طلبد. بازاریابان یک علامت تجاری را به عنوان یک تعهد ضمنی می بینند که باید سطحی از کیـفیت را که مردم از یک عـلامت تـجاری انتظار دارند که در خریدهای حـال و آیـنده آنان در مقابل محصولات مشابه تامین نماید. ارزش یک علامت تجاری با میزان سودی که برای تولیدکننده ایجاد می کند، سنجیده می شود.
مدیریت علامت تجاری با فهم معنی دقیق علامت تجاری آغاز می شود و شروع آن با رهبران شرکت ها، کسانی که علامت تجاری را تعریف و مدیریت آن را کنترل می کنند، می باشد. مـدیریت علامت تجاری در معنای کامل ، شروع و به پایان رسانیدن مدیریت کل شرکت از طریق علامت تجاری می باشد.
ایجاد یک تعهد به معنای تعریف یک عـلامت تـجاری می باشد. تعهد یک عـلامت تـجاری خوب، یادآوردنی و مطلوب است و اگر کسی آن را به یاد نیاورد، نمی تواند موثر باشد و اگر کسی آن را نخواهد، نمی تواند خوب باشد.
تعهد یک علامت تجاری خوب احساسات را فرا می خواند، چراکه احساسات محرک اعمال می باشد. مثلا “ولوو” احساسی از ایمنی را به ما می دهد. یک تعهد باید منـحصر به فرد باشد. یک تـعهد باید کاملا مـشخص باشد و بطور کاملا شفاف متمایز از تعهدات شرکت های دیگر باشد.
یک تعهد صحیح چیزی نیست که در یک بعدازظهر جمعه آن را ساخته باشید. یک تعهد خوب از مطالعه عمیق و فهم دقیق از بازار هدف و مشتـریان شما به دست می آید و همین طور از طریق فهم عمیق تـوانایی ها و انـگیزه های کارکنان شرکت شما به دست می آید. ایجاد تعهدی که نتوانید آن را در طول سالیان بدون تناقض حفظش کنید یک خودکشی آشکار می باشد
وقتی که شما تعهدی را خلق کردید ، قدم بعدی این است که آن را به ذهن مشتـریان ، کـارکنان و تمام کـسانی که از شما چیزی
دریافت می کنند، تزریق کنید و این جایی است که بازاریان وارد عمل می شوند. اگرچه این تنها وظیفه آنها نیست ، بخش بزرگی از بـازاریابی که شامل تبـلیغات و .. می شود مربوط به تـثبیت موقعیت شـرکت و محـصولات آن در ذهن مشتـریان و در مقابل رقبا می باشد
ایجاد و ساختن یک تعهد خوب یک چیز است و حفظ آن چیز دیگر . حفظ تعهد به معنای مدیریت قابلیت های آن می باشد و آن به معنای فـرآیندهای پـایـداری است که تـوانایی تـحویل را دارند و این چیزی است که مورد نـیاز می باشد و همین طور به مـعنای تکنولوژی و سیستم هایی می باشد که قابل اطمینان و قابل استفاده می باشند. یک تعهد خوب به معنای افرادی با انگیزه است که توانایی تحویل کالاها را دارند