موثرترین روشهای تبلیغاتی در اینترنت

 

 

اونقدر تبليغات اينترنت در زندگي روزمره همه ما نفوذ کرده است که نمي توان از آن غافل ماند.حال سوال اينجاست که بهترين روشهاي تبليغاتي در اينترنت کدامند؟

 

کاربران اينترنتي ديگر فقط نوجوان و جوان نيستند بلکه فعالين بازار و سرمايه گذاراني که سرمايه هاي کلاني هم در اختيار دارند را هم شامل مي شوند.

 

کساني که مي توانند يک مشتري پر سود باشند از اينترنت براي کار هاي روزمره خود استفاده مي کنند. نسلي که در زمان تحصيل با اينترنت آشنا شد اکنون وارد بازار کار شده است و درصد قابل توجهي از سرمايه هاي کشور را در دست دارد.

 

حال اين افراد که مي دانند اينترنت مي تواند چه ابزار پر قدرتي باشد از آن به صورت روزمره استفاده مي کنند وقتي که از آنها آخرين قيمت را مي پرسيد آنرا با اينترنت چک مي کند و ديگر تلفن و موبايل آن وسيله ارتباطي مقتدر سابق نيستند.

 

بلکه بازيگر جديد و پر قدرتي آمده که نه تنها کارا تر است بلکه جذابيت بيشتري هم دارد. امروزه متخصصين در هر رشته وقتي مي خواهند يک منبع سريع براي پرسش خود بيابند اولين چيزي که به خاطرشان مي رسد جستجو در گوگل است.

 

اينترنت فقط وسيله سرگرمي و تفريح نيست

بسياري از مشاغل به آن وابسته اند و مرتب شغل هاي جديدي ايجاد مي شوند که به کمک اينترنت پا گرفته اند.

 

در دنياي امروز براي هيچ کشوري پيشرفت علمي قابل توجه را بدون وجود اينترنت نمي توان متصور شد و به همين دليل هم هست که سرعت اتصال به اينترنت در دانشگاه ها در اعتبار آنها يک فاکتور مثبت در نظر گرفته مي شود.

 

حال گرايش بيش از پيش نسل جديد به اينترنت را هم به آن اضافه کنيد مي بينيد که مخاطبين اينترنت روز به روز در حال افزايشي چشمگير هستند. بله و هر جا که مخاطب افزايش مي بايد طبيعتا بازار پر سود تبليغات هم وارد ميدان مي شود بازاري که هنوز در ايران خيلي جدي گرفته نشده است ولي با توجه به مزاياي آن و ارزاني فوق العاده اش بسيار جذاب است.

 

روشهاي تبليغاتي موثر در اينترنت کدامند؟

ما مي بايست در مورد ترافيک سايت اطلاعات زيادي داشته باشيم . در مورد شمار بيننده خود اطلاعاتي اعلام مي کنند که تحليل درست آن ها، شما را به انجام تبليغ در سايت مورد نظر متقاعد يا از انجام آن، منصرف مي کند.

 

در ادامه اين بخش، روشهاي تبليغاتي در اينترنت معرفي مي شود. يکي از روش هاي موفقيت پرتال هاي اينترنت که قابليت هاي طراحي پرتال نيز در آن تاثير غير مستقيم دارد، معرفي و تبليغ آنلاين است.

 

براي تبليغات آنلاين، ترافيک سايت اهميت زيادي دارد. تعداد بيننده يک سايت را مي توان از ترافيک يک سايت متوجه شد.

 

هر چقدريک سايت از بيننده بيش تري برخوردار باشد، محبوبيت آن براي کاربران اينترنت بيش تر است. سايتي که بيننده بيش تر داشته باشد، بيش تر مورد بازديد کاربران قرار مي گيرد و معمولا اين سايت ها، از حجم آگهي هاي آنلاين زيادي برخوردار هستند.

 

تبليغات در اينترنت، بخش غير قابل انکاري در آمد هنگفت فعالان کسب و کار اينترنتي و حتي کارآفرينان ديجيتال را شامل مي شود.

 

تبليغات در وب، يکي از برگ هاي برنده فعالان کسب و کار ديجيتالي به شمار مي رود و برد و موفقيت بالايي براي آگهي دهنده به همراه مي آورد. تفاوت تبليغات اينترنتي و تبليغات سنتي، در سهولت و برد بالاي آن مي باشد که مي تواند ظرف چند ثانيه، ميليون ها نفر را در سراسرجهان با مفهوم و مساله اي آشنا و ترغيب کند.

 

امري که براي تبليغات سنتي هيچ گاه قابل تصور نبوده است. تبليغات اينترنتي را بايد بيش از قبل بها داد و به اهميت اثربخش آن بهتر آگاه بود.

 

تبليغات بنري از طريق تبادل لينک

يکي از کم خرج ترين شيوه هاي معرفي يک پرتال در سايت هاي اينترنت تبادل لينک است. با تبادل لينک، در واقع صاحبان پرتال ها و وبلاگ ها، مي توانند در آدرس هاي اينترنتي مختلف، آدرس دامنه خود را ثبت کنند.

 

معمولا چنين ثبتي، دائمي يا طولاني مدت خواهد بود و مانند دو روش قبلي، بر اساس توافق زماني و مالي مشخص صورت نمي گيرد.

 

يکي از دلايل تبادل لينک سبب مي شود تا پرتال شما در سايت هاي مختلف به نمايش در آيد.

 

امکان کليک خوري آن توسط کاربراني با سليقه ها ،اطلاعات و علايق مختلف، افزايش يابد.

 

خيلي از آدرس ها در وب، از طريق موتورهاي جست و جو به صورت تصادفي براي کاربران به نمايش در مي آيد.

 

بنابراين در چنين بستري، حضور لينک شما در آدرس تصادفي مربوطه، شانس افزايش هيت پرتال شما را افزايش مي دهد.

 

بنابراين هر اندازه بتوانيد در ده ها ميليارد صفحه اينترنتي موجود ،لينک خود را معرفي کنيد و اطلاعات پرتال خود را در آن جا ثبت کنيد، امتياز رقابتي مطلوبي را به دست آورده ايد.

 

علاوه بر اين، موتورهاي جست وجو به پرتال هايي که لينک آن ها در سايت هاي مختلف قرار گرفته است، توجه زيادي دارند و اين امر، در ارتقاي رتبه سايت شما در نتايج اعلامي موتورهاي جست و جو، تاثير مستقيم خواهد داشت.

 

اگر به دنبال بهينه ترين روشهاي تبليغاتي هستيد کليک کنيد

 

خبرنامه هاي تبليغاتي، و يا تبليغ در خبرنامه هاي اينترنتي که از طريق پست الکترونيکي به نشاني هزاران مخاطب از قبل تعيين شده ارسال مي شود، يکي از راه هاي تبليغات در وب مي باشد.

 

در اين نوع تبليغات الکترونيکي، آگهي دهنده مي تواند تبليغ خود را در داخل خبرنامه قرار دهد و نسبت به معرفي خود اقدام کند.

 

اهميت اين نوع تبليغ به نسبت شيوه ها ديگر آن است که به دليل ارسال خبرنامه به طيف خاصي از مخاطبان که معمولا مخاطبان ثابت چنين خبرنامه هايي در وب هستند، شانس ديده شدن آگهي و کليلک خوردن، افزايش مي يابد.

 

اما بايد توجه داشت که مخاطبان خبرنامه ها معمولا در يک بازه زماني خاص، ثابت هستند و آگهي دهنده براي افزايش مخاطب پذيري خود، بايد نسبت به طراحي مرتب و اثربخش آگهي خود در خبرنامه اقدام کند.

 

هر اندازه بتوانيد آگهي هاي خلاقانه و مبتني بر کارکرد خبرنامه هاي اينترنتي طراحي و توليد کنيد، شانس کليلک خوري!آگهي شما افزايش مي يابد.

 

خبرنامه هاي اينترنتي موفقي که در وب فعال هستند را مي توانيد با جست وجو در موتورهاي وب پيدا کنيد. البته يکي از تهديدهاي بالقوه اي که خبرنامه هاي تبليغاتي را تهديد مي کند، اسپم شدن آن ها در صندوق پست الکترونيک کاربران مي باشد که بايد به اين موضوع نيز توجه کنيد.

 

البته بعضي از خبرنامه ها، کنتوري را تعبيه مي کنند تا صحت ورود خبرنامه به صندوق الکترونيکي کاربران و نه فولدر اسپم مشخص شود و هر خبرنامه باز شده و مطالعه شده نيز مشخص شود. به هر حال، خبرنامه ها و آگهي دهندگان در اين مجموعه ها، قواعد بازي خود را دارند که بايد از آن ها آگاه باشيد.

 

تبليغات متني در وب سايت ها يکي از بهترين روشهاي تبليغاتي

 

يکي از روشهاي تبليغاتي عالي براي کساني است که يک وب سايت اينترنتي دارند و مي خواهند رتبه آن را در گوگل ارتقا دهند و در عين حال ترافيکي هم به سمت وب سايت خود هدايت نمايند.

 

در اين روش تبليغاتي در يک وب سايت پر بازديد و با رانکينگ متوسط و بالاتر يک لينک متني قرار مي گيرد اين متن يا عنوان لينک بسيار مهم است.

 

عبارت جذابي که براي عنوان لينک خود انتخاب مي کنيد در ميزان کليکي که صورت مي گيرد بسيار موثر است هر چند اين عبارت نبايد گمراه کننده و دورغين باشد چون اعتبار شما را خدشه دار مي کند. يادمان نرود که هدف ما از تبليغات کسب اعتبار است.

 

تبليغات متني يکي از ارزانترين روشهاي تبليغات در اينترنت است اما براي موثر بودن بايد به صورت طولاني مدت روي آن سرمايه گذاري نماييد. مثلا وقتي که مشتريان با بنده صحبت مي کنند و راهنمايي مي خواهند به آنها مي گويم که اين روش تبليغات را حداقل سه ماهه انجام دهند و به کمتر از آن فکر نکنند.

 

نکته ديگر اينکه در اين روش تبليغاتي نبايد به يک وب سايت اينترنتي تکيه کنند بلکه بايد در وب سايت هاي بيشتري لينک متني داشته باشند و اين کار را به مرور انجام دهند اين واضح است که در الگوريتم هاي گوگل براي اين گونه روش ها راهکارهايي قرار گيرد تا بدين روش يک وب سايت فقط با پول خرج کردن يا تقلب نتواند رانکينگ خود را بالا ببرد! و به همين دليل است که نبايد به يک باره در تعداد زيادي وب سايت لينک متني قرار دهيد.

 

اگر يک باره در ??? وب سايت تبليغات متني قرار دهيم مطمئن باشيم که نتيجه خوبي نخواهيم گرفت بلکه بايد ابتدا در چند وب سايت با رنکينگ مناسب تبليغات متني سفارش دهيد آنهم به صورت طولاني مدت و سپس به مرور تعداد اين وب سايت ها را بالا ببريد.