برندی است که در بردارنده مجموعه ارزش هایی در سطح جهانی باشد. برند های جهانی از خاستگاه و کشور خود خارج شده و ارتباطات قوی و ماندگاری را با مصرف کنندگان خو در کشورها و فرهنگ های مختلف بر قرار می کنند. برندهای جهانی مانند کوکاکولا، مک دونالد، سونی، سامسونگ و مواردی از این قبیل، برندهائی هستند که در بازارهای بین المللی شناخته شده اند. طیف وسیعی از مصرف کنندگان مختلف در سراسر جهان این برندها را می شناسند و از این رو فورش محصولات با این برند ها در سراسر جهان به سهولت انجام می گیرد. به همین دلیل می توان آن ها را موفق ارزیابی کرد.
مزایای برند جهانی:
علاوه بر در نظر گرفتن مزیت فرصت های رشد چشمگیر، دلایل زیر برای توجه به برند جهانی وجود دارد:
1- مقیاس اقتصادی بالا در تولید و توزیع
2- هزینه های بازاریابی کمتر
3- فراهم کردن زمینه برای توسعه های آتی در سطح جهان
4- بهره گیری از تصویر سازی برند پایدارو پیوسته
5- تشخیص سریع
6- برخورداری از حق تقدم در مقایسه با رقبا در ورود به بازارهای دوردست
7- افزایش دست یابی به رسانه های بین المللی