برند محصولات ایرانی در افغانستان و سوء استفاده از آن

بازار خوب و پرمصرف افغانستان از یک سو و غفلت تولیدکنندگان ایرانی در خصوص ثبت برند محصولاتشان از سوی دیگر، زمینه ساز سودجویی افراد متقلب شده است، به طوری که امروزه به علت ورود کالاهای تقلبی با برندهای مشهور ایرانی در این بازار ، اطمینان از مشتری سلب شده و موجب تضعیف آن برند گردیده است. در سال های اخیر بارها مشاهده شده است که برندهای مشهور ایرانی مورد سوء استفاده و تقلب قرار گرفته و یا توسط دیگر اشخاص سودجو به ثبت رسیده اند تا آنجا که برای همیشه سهم بازار خود را از دست داده اند.
برای ثبت علائم تجاری در افغانستان چه باید کرد ؟
بر طبق قوانین کشور افغانستان متقاضی ثبت نام و علائم تجاری در افغانستان باید شخصا و یا توسط وکیل به صورت حضوری اقدام به گذراندن مراحل قانونی ثبت نماید. اما از آنجا که مراجعه حضوری برای تولیدکنندگان امری سخت بوده و اعتماد به نمایندگان افغان نیز امری نادرست است، مراجعه به کارگزاری مجرب و ایرانی می تواند بهترین گزینه برای ثبت برند در افغانستان باشد. در این راستا موسسه پلکان به کارگزار خدمات ثبت برند در افغانستان توسط وکلای کارآزموده و مجرب، قادر است تمامی مراحل ثبت علامت تجاری در افغانستان ر ا بر عهده گرفته و در صورت سوء استفاده از نام های تجاری ثبت شده در این کشور توسط تیم حقوقی خود اقامه دعوا نماید.

همانطور که مستحضرید بر اساس آمار سازمان توسعه تجارت ایران، کشور افغانستان دومین بازار بزرگ صادراتی کالاهای ایرانی محسوب میشود و همین بازار خوب و پر مصرف و غفلت تولید کنندگان ایرانی در خصوص ثبت برند محصولاتشان، زمینه ساز سودجویی افراد متقلب شده است.
با توجه به سو استفاده های صورت گرفته از برند و محصولات ایرانی در کشور افغانستان، موسسه دارایی های فکری پلکان به عنوان کلینیک تخصصی مالکیت فکری زیر نظر پارک علم و فناوری خراسان، با تاکید بر رعایت ارزشها و اصول اخلاقی و با در اختیار داشتن کادری مجرب و متخصص ، آمادگی خود را جهت ثبت برند محصولات آن شرکت محترم در افغانستان اعلام می دارد.