رونمایی از برند و شرکت با چه روش هایی درست انجام می شود

رونمایی از علامت تجاری ؛ با افزایش رقابت در بازارهای مختلف و شدت گرفتن بازاریابی در این صنایع ، مشتریان گزینه های متعددی برای انتخاب برند و محصول مورد علاقه شان دارند.

به عنوان مثال اگر فردی بخواهد محصول شرکت شما را از بین چندین شرکت دیگر در یک قفسه انتخاب کند، باید در نگاه اول بفهمد که چه چیزی (محصول یا خدمتی) ارائه می کنید، چه تمایزی با رقبا (ارزش آفرینی) دارید و چه قدر هزینه باید پرداخت کنند.

اگر این موارد برای مشتریان بالقوه واضح نباشد، نمی توانند در مورد خرید از شما تصمیم بگیرند. و این حق مشتری است. مدیریت سنتی اعتقاد داشتند که مشتری باید بداند. و این وظیفه بر عهده فروشنده است. در واقع کسبه قدیمی این موضوع را حق ناس می پنداشتند. یادش بخیر !!!

برای رونمایی از برند خوب اولین گام این است که در یک جمله ساده دیدگاه خود و آنچه را به مشتریان ارائه می دهید، عنوان نمایید. این جمله می تواند مستقیما همان چیزی باشد که روز اول تولید محصول و برند به آن فکر کردید؛ در نظر داشته باشید که می توانید با گذشت زمان همزمان با هویت شرکت تکامل دهید. رونمایی از برند و شرکت با چه روش هایی درست انجام می شود

این جمله را برای دوستان صادق یا اعضای خانواده یا مشاور بازاریابی بیان کنید و از آن ها بپرسید که آیا کلمات و عبارات آن می توانند هویت شرکت را انتقال دهند یا نه؟ البته اصولی ترین روش انجام این کار، از طریق تحقیقات بازاریابی علمی و میدانی است.

از جملاتی که دارای عبارت «بهترین» یا «خلاقانه ترین» بودند، بپرهیزید؛ این ادعاها مواردی هستند که می خواهیم در عمل به آنها نشان دهیم؛ نه اینکه به طور زبانی به آنها بگوییم. و کمتر کسی در میان ایرانیان این موضوع را قبول می کند. تقریبا همه خود را «بهترین» می دانند؛ اما در اغلب موارد محصولات برند ها تفاوت با سایرین ندارند.

متاسفانه ما ایرانیان زمان کمی صرف خواندن می کنیم. پس در نتیجه از تصاویر به عنوان یک ابزار قدرتمند استفاده کنید که به مشتریان شما کمک می کند خدمات و هزینه های شما را درک کنند. مشتریان گرایش دارند تا ارزان ترین گزینه را انتخاب کنند، بنابراین باید بدانید از همه گزینه ها می توانم سودی معقول به دست آورید. دیدن عکس ها و قیمت ها به مشتریان کمک می کند بتوانند برند شما و نیاز خود را تصور کرده و بلافاصله سوالات و تردیدهای خود را در مورد قیمت از بین ببرند.

اگر فعالیت شما برند خدماتی دارید و مولفه های بصری و ملموس در آن به چشم نمی خورند (مانند کسی که فقط کارهای برنامه ریزی بازاریابی را انجام می دهد)، تفسیر دقیق از آنچه ارائه می کنید به همراه قیمت های آنها تهیه کنید. این تفسیر حداکثر در 5 خط خلاصه شود؛ هر چقدر که مطلب طولانی تر شود، مشتریان بی علاقه تر خواهند شد. یادمان باشد که اگر مشتریان را در ارائه اول خود از دست بدهیم، آنها را در خرید محصولات و خدمات برند مان نیز از دست داده ایم!

در رونمایی از برند باید از دیدگاه مشتریان به محصول و برند خود بنگرید. آیا واقعا از داشتن محصول و خدمت با برند شما، شادمان و خرسند می شوند؟ اگر به تمامی این موارد فکر کرده باشید، باز هم یک مورد دیگر باقی مانده است؛ تقریبا تمام مشتریان بالقوه مقداری در مورد هزینه مضطرب می گردند. واقعا تلاش های مثبت جهت قوت قلب دادن و دلگرم کردن مشتریان به کار برید.
هر قدر که ابعاد و اجزا برند و محصول و زیبایی ها و ظرافت های بخش های مختلف را برای آنها بهتر ترسیم کنید، تردیدشان کمتر خواهد شد. کاملا خود را جای مشتری بگذارید و به صورت کامل درک کنید. نگرش از نگاه مشتری باعث می شود تا در انتقال دشوارترین معانی، موفق عمل نمایید و به فردی عالی برای تحقق خواسته ها تبدیل شوید. البته همان طور که در بالا گفته شد، کاملترین و جامع ترین روش جهت شناسایی نگاه مشتری از طریق تحقیقات بازاریابی به روش های علمی و میدانی صورت می پذیرد.