برند لوکس با 6 روش بازاریابی می کند

برند لوکس در بازاریابی و فروش کاملا متفاوت نسبت به سایر برند ها است. بدین ترتیب که به یک نگرش خاص برای مدیریت برند و بازاریابی دارد. نتایج حاصل از تحقیقات بازار نشان می دهد اصول بازاریابی که یک برند لوکس به منظور ارائه به بازار به چه عواملی نیاز دارد. این عوامل عبارتند از:

برند لوکس باید چیزی بیش از یک لوگو یا نشان تجاری باشد.
زمانی که مشتریان در مورد برند لوکس واقعی فکر می کنند، آن ها به احتمال زیاد به یک مجموعه ی کامل از تداعیات بصری به جای یک لوگو خام می اندیشند. این مجموعه تداعی ها می تواند شامل نشانه های برند، لوگو، رنگ، الگوها تصاویر و مفاهیم همراه با آن باشد. به عنوان مثال برند مکباف (مرکز کارشناسی و بازرگانی فرش ابریشم) است. این برند علاوه بر لوگو توسط الگوی بافت فرش های مدرن ابریشم شناخته شده است، مثال ملموس دیگر برند رولکس در بازار ساعت است.

ایجاد هویت و داستانی ویژه برای برند
هویت لوکس مهم ترین جذبه یک برند لوکس است. یک برند لوکس باید به باورها و اعتقادات مشتریان به جای ارزش های برند تکیه نماید. بر عکس برندهای عمومی وقتی یک برند لوکس می شود، نباید در پی کسب رضایت همه باشد، و فقط کافیست تلاش هایی را جهت رضایتمندی مشتریان خاص خود داشته باشد.

ایجاد یک تجربه لوکس برای مشتری
برند لوکس علاوه بر محصول، ارزش های دیگری را نیز برای مشتری در بر دارد. این برند ها فراتر می روند و خدمات منحصربه فردی به مشتری ارائه می کنند. منحصربه فرد بودن و ایجاد هویت در یک برند لوکس همواره به عنوان یک عامل موفقیت در نظر گرفته می شود. البته فراموش نکنید که برخی الزامات در خدمات باید رعایت شود. به عنوان مثال ارائه خدمات به موقع و بدون تأخیر جزو موارد اولیه برای برند لوکس است. برند لوکس باید یک سلوک خاص ایجاد نماید تا اجازه دهد مشتریان تجربه های خوبی با برند داشته باشند. لوازم آرایشی اوریفلیم در تبلیغات خود چنین حسی را به مشتری القا می نماید. و یا مکباف در ایران این کار را به خوبی انجام می دهد. در لحظه خرید فرش ابریشم نام مشتری و تاریخ خرید فرش بر روی شناسنامه چاپ می شود و این یک تجربه شخصی برای مشتری محسوب می شود.

ایجاد جذابیت برای مشتریان به سمت برندهای لوکس
برند لوکس سعی در ایجاد یک تجربه بسیار متمرکز در میان مشتریان واقعی دارند. و این دقیقاً بر عکس عملیات بازاریابی در بازار محصولات عمومی است که در آن شرکت ها چند تلاش متمرکز به صورت تواما دارند و دلیل این موضوع این است که آن ها می خواهند به طیف وسیعی از مشتریان دست پیدا کنند. برندهای تجاری عمومی مشتریان خود را تعریف می کنند و سپس آن ها را در حجمه سنگین تبلیغات قرار می دهند تا محصولات آن ها را بخرند.

اما برند لوکس نقش معکوسی دارد و این مشتریان هستند که به سمت برند لوکس کشیده می شوند. به عبارت دیگر افزایش مشتریان یک برند لوکس باعث کاهش ارزش آن ها می شود. بدین ترتیب فقط مشتریان وفادار باقی می مانند.

برند لوکس کمتر محصول توریع می کند
محصولات عمومی با افزایش تعداد کلا سعی در افزایش فروش دارند و کم بودن کالا منجر به نارضایتی مشتریان می شود. به عنوان مثال اگر شما که مصرف کننده لبنیات پگاه هستید، یک روز به فروشگاه بروید و پگاه در یخچال وجود نداشته باشد، از این برند ناراضی می شود. اما برند لوکس این کار را انجام نمی دهد و تعداد بسیار کمی از کالا را تولید می کند تا محصولات کمیاب و تک باشد به عنوان مثال مکباف در یک سال فقط دو یا سه طرح تکراری می فروشد.

طراحی فروشگاه برند لوکس
برند لوکس باید به صورت خلاقانه ای فروش برود. قبلا استفاده از طراحی ساده برای فروشگاه برندهای لوکس کافی بود، اما در حال حاضر آن ها باید طراحی چند بعدی را در نظر بگیرند. به طوری که فضا باید با باورهای برند یکپارچگی داشته باشد. به عنوان مثال فروشگاه برندهای لوکس در شهر شیراز که طی سه سال اخیر راه اندازی شده اند، دارای این ویژگی هستند. (ثبت برند)