برای یادگیری کامپیوتر از کجا شروع کنیم ؟

بهترین روش یادگیری کامپیوتر

برای آموزش مبتدی کامپیوتر و آموزش اولیه کامپیوتر مهم است که بدانید ثبت نام در انواع دوره های آموزشی کامپیوتر و دوره های تخصصی کامپیوتر مناسب شما نخواهد بود. همچنین چیزی به اسم آموزش کامپیوتر صفر تا صد بی معنا است زیرا مفاهیم و مهارتهای زمینه کامپیوتر بسیار گسترده است. برای یادگیری کامپیوتر از صفر لازم است ابتدا روشن و خاموش کردن کامپیوتر و اتصال کابل های سیستم را بلد باشید اگر از pc استفاده میکنید اتصال کابل از مانیتور به کیس و سایر اتصالات را چک کنید و مطمئن شوید که میتوانید به درستی اتصالات را برقرار کنید و در صورت استفاده از لپتاپ اتصال کابل پاور و همچنین موس را چک کنید .

آموزش ابتدایی کامپیوتر - اتصالات کامپیوتر

اگر کاربر مبتدی هستید شما در ابتدا لازم است کار با ویندوز را یاد بگیرید و بتوانید از ابزارهای اولیه ویندوز مثل notepad و paint به درستی استفاده کنید که این برای شما زمینه ای برای یادگیری Microsoft office word و photoshop خواهد بود .

برای آموزش کامپیوتر از صفر لازم است سعی کنید با کلیک بر روی دکمه استارت در گوشه سمت چپ و پایین صفحه ، قسمت my computer یا This pc را در ویندوز باز کنید به درایوهای C و D و E وارد شده سعی کنید پوشه بسازید ، تغییر نام دهید و حذف کنید .میخواهیم بگوییم یادگیری کامپیوتر از صفر با انجام چنین مواردی شروع میشود . شما میتوانید notepad را باز کرده و یکی یکی کلید های روی صفحه کلید را بزنید و چک کنید که چه چیزی تایپ میشود حالا مجددا این کار را با گرفتن دکمه shift و فشردن کلیدها انجام دهید . اگر اینها را در همین حد قبل از خواندن این مطلب بلد بودید و میتوانید ویدیو آنلاین تماشا کنید برای آموزش مقدماتی کامپیوتر از ویدیو های آموزشی استفاده کنید تا آموزش کامپیوتر در منزل داشته باشید اما اگر این موارد را بلد نیستید بهترین کار مراجعه حضوری به آموزشگاه هست تا در مواردی که برای جزییات در یادگیری به مشکل میخورید از مربی بتوانید کمک بگیرید .

آموزشهای آنلاین کامپیوتر

برای یادگیری کار با ویندوز سایت فرادرس منابع مناسبی برای یادگیری دارد و میتوانید آموزش ویندوز 10 و ویندوز 7 و 8 را در آن ببینید .

آموزش کامپیوتر برای مبتدیان - ویندوز 10

آموزشهای حضوری کامپیوتر

برای آموزش های حضوری بسته به اینکه محل زندگی شما کجاست میتوانید به آموزشگاهی که نزدیک شما باشد برای یادگیری مراجعه کنید .


پس در این مطلب تلاش کردیم به شما کمک کنیم که برای آموزش کامپیوتر به زبان ساده خودتان را تعیین سطح کنید تا متوجه شوید برای یادگیری کار با کامپیوتر و به طور عمده ویندوز و برنامه های کاربردی که روی آن نصب میشود به چه نوع آموزشی نیاز دارید .