بهبود برند در 7 مرحله فقط با تبلیغات هوشمند انجام نمی شود:
فراموش نکنید که تنها انجام تبلیغات هوشمندانه، مبتنی بر شعارها و تبلغات صوتی زییا، نمی تواند برای تبلیغ محصولات شما کافی باشد. به دلیل اینکه این نوع پیامها و تبلیغات در عین زیبایی، گذرا می باشند و ماندگاری آنها در ذهن بیننده بسیار کم است.
فقط Branding و یا همان برند سازی است که می تواند ماندگاری طولانی از محصولات و خدمات شما در ذهن ها داشته باشد . برای اینکه شما در ذهن مشتریانتان ماندگار باشید و در بازاریابی موفق باشید نیاز به یک برنامه ریزی درست استراتژیک ارتباطی دارید چنانچه خلاقیت، دید درست در صنعت مورد نظر و تحلیل و بررسی عمیق در این خصوص داشته باشید می توانید یک برند موفق داشته باشید.
در تصمیمات خود هم احساس و هم منطق به خرج دهید :
اگر می خواهید مشتریانتان به برند شما وفادار باشند باید در تصمیمات خود هم احساس و هم منطق داشته باشید.
با نگاهی کوتاه به تبلیغات بازرگانی برند معروفی به نام اولد اسپایس که در زمینه محصولات بهداشتی آقایان مثل ادکلن و اسپری و دئودورانت های روزانه و کف ریش و …. فعالیت می نماید، می توان دید که در شبکه های اجتماعی چگونه هوشمندانه تبلیغات می نماید مثلا در شبکه اجتماعی YouTube، تِم پایه ی آگهی بر اساس عضلات سینه برهنه مردانه و ورزشکارانه یک مدل مشهور آمریایی به نام Terry Crews گذاشته شده است که در این فیلم کوتاه با استفاده از حالت مرانه این مدل آمریکایی و بوی خوش تبلیغی جذاب را بر روی صفحه نمایش آورده اند. این نمونه تبلغ حاصل برند سازی و یا Branding ی است که هم منطق در آن وجود دارد و هم احساس. در حیطه احساس این تبلیغ به بینند احساس شادی را القاء می نماید و در حیطه منطق با به نمایش گذاشتن اندام یک مدل نشان می دهد که آقایان مایل به نمایش گذاشتن اندامی مردانه و ورزیده هستند.
علاوه بر تمامی مواردی که مطرح گردید در این تبلیغ شرکت معروف Old Spice تمایل دارد که فیلم کوتاهی از یک مدل معروف به عنوان یک قهرمان بزرگ که می خواهد حسی مردانه را به همراه کمی بازیگوشی و قدرتی جادویی، به نمایش گذارد.بهبود برند در 7 مرحله
اگر می خواهید بهبود برند ایجاد کنید و مصرف کننده را به تجربه محصول خود تشویق نمایید هفت مرحله زیر را به دقت مطالعه و اجرا نمایید
1- تمام تلاش خود را انجام دهید تا یک برند خاص و منحصر به فرد خلق نمایید تا بتوانید یک موقعیت ثابت و شفاف در بازار بدست آورید و در مورد پتانسل هایی که برندتان دارد تحقیق کنید.
2- شما باید از یک راه ارتباطی جهت ارزشگذاری بر روی برند خود بهره ببرید.
مثلا ممکن است تمایل داشته باشید که با استفاده از اینترنت برندتان با مشتریان در ارتباط باشد، همانطور که بهتر می دانید علت این است که اینترنت به عنوان کی از بهترین، کم هزینه ترین، موثرترین و جذاب ترین روش های ایجاد ارتباط با مشتریان شناخته شده است شما نیز می توانید با ساختن یک لیست ایمیل و یا یک وبلاگ با پست های بسیار زیادی در شبکه اجتماعی با مشتریان خود ارتبط برقرار نمایید اما حتما تدابیری برای امنیت این سیستم ها در نظر داشته باشید
3- تمام تلاشتان را به خرج دهید تا همه رقبای بازار کسب و کار خود را شناسایی نمایید.
آیا می دانید رقبای شما برای معرفی کالا و خدمات خود در بازار از چه شیوه ای استفاده می نمایند؟
آیا می دانید موقعیت برند رقبای شما در بازار به چه صورتی است؟
آیا می دانید که ارزش گذاری بر روی برند رقبای شما به شما کمک می کند تا در زمینه رقابت با آنها بتوانید موفق شوید و بهترین زمان معرفی محصول خود را در بازار شناسایی کنید
4- اطلاعات کمی و کیفی در مورد رفتار خرید مشتریان خود جمعآوری کنید.
تحقیق کنید تا بدانید نیازهای اساسی مصرف کنندگان چیست؟
تحقیق کنید تا بدانید از چه روش هایی باید در تبلیغات و بازاریابی محصولات خود استفاده نمایید تا به مصرف کنندگان برای برطرف کردن نیاز هایشان کمک نماید.
تحقیق کنید تا بدانید چه نکاتی در تشویق کردن مصرف کنندگان به خرید وجود دارد
5- شما می توانید با استفاده از یک تِم و یا یک آیکن جذاب، هویتی با ارزش بالا برای برند خود خلق نماید
شما می توانید در طراحی این ایکن و یا تم از هر عنصر جذابی استفاده کنید، این آیکن می تواند از یک کاراکتر ارزش اجتماعی و یا یک شخصیت خاص برگرفته شده باشد. مثل شرکت آریکایی بیمه Geico که توانست با خلق یک شخصیت تنظز به نام جیکو (نوعی مارمولک سبز) یک راه تاثیرگذار برای ارتباط با مشتریان ایجاد نماید. این شرکت در بین تمامی مشتریان خود به یکی از شرکت های بیمه خودرو کم هزینه و مناسب معروف است.
6- شرکت های موفق را الگو قرار دهید.
به سراغ شرکت های موفق در زمینه برندسازی بروید و روشهای برندسازی آنها را پیدا کنید. از یک رویه زمانی کامل استفاده کنید تا به روش تکامل آنها دست یابید؛
7- به تمامی نکات و ریزه کاری های بدشت آمده توجه کنید.
هنگامی که شما راه های زیادی برای بررسی میزان اثربخشی برندتان در دست دارید و تازه کار هستید، را درست را نمی دایند پس همه راه ها را باید بررسی کنید.
همینطور تحلیل بازار نیز می تواند راهکار مناسبی برای به تحقق رسیدن برنامه برندسازی شما باشد تا شما بتوانید یک برنامه ریزی کامل برای برندسازی خود انجام دهید.بهبود برند در 7 مرحله
نتیجه بررسی ها
هنگامی که برای توسعه برندتان تلاش می کنید سعی نکنید تا جای یک برند خاص را در بازار تصاحب کنید زیرا تاریخ همیشه تکرار می شود، تلاش کنید از تمامی یافته های خود در تحقیقات بازار استفاده کنید تا به موفق دست یابید