برند چیست و داشتن برند چه مزایایی دارد ؟

برند چیست ; یک نام تجاری که به اختصار می تواند یک علامت یا آرم و اصلاح و … باشد ، تا یک کالا و یا خدمات که از طریق یک فرد و یا یک گروه به افراد ارائه می گردد، به صورت کاملا حقوقی شناسایی شود و با محصولات و خدمات دیگر رقبا ایجاد تمایز می نماید.

برند چیست و داشتن برند چه مزایایی دارد ؟موقعیت یک برند چیست ؟
موقعیتی خاص از یک تصویر ذهنی در ذهن مشتریان

تصویر یک برند چیست؟
تصویر خاصی که از به میان آمدن نام برند در ذهن مشتریان ایجاد می شود.

هویت یک برند چیست ؟
موقعیت خاصی که یک سازمان در میان نام های تجاری رقبا دارد.

تصویر شرکت برای یک برند چیست؟
ایجاد یک تصویر درست در ذهند اعضای داخلی شرکت

شخصیت شرکت برای یک برند چیست؟
ایجاد ارزش درونی برای شرکت و نمایش آن در رفتار و حرکات اعضا و کارکنان داخلی شرکت

هویت شرکت برای ثبت برند چیست؟
همگام سازی تصویری و ذهنی برای اعضای شرکت

شهرت شرکت برای یک برند چیست؟
هویت همگام سازی شده درون شرکت و شرکت های زیر مجموعه تحت لیسانس مربوط به شرکت

برند شرکت چیست؟
همگام سازی کلیه هنجارهای درون و بیرون شرکت برای نیل به اهداف شرکت

مزیت های داشتن یک برند یا نام تجاری
مزیت های داشتن یک نام تجاری عبارتند از: آن چیزی که مخاطبان نیاز دارند و برند به آنها ارائه می نماید. عموما برندها برای مخاطبانشان بسیار با اهمیت هستند زیرا جزء منش اصلی هر محصول و یا خدمات به حساب می آیند و تمامی اطلاعات را برای آنها پردازش و ساده می کنند.

مزیت های به وجود آمدن یک برند بر سه قسم می باشد:
1- کاربردی بودن آنها
2- تجربی بودن آنها
3- نمادین بودن آنها

مزایای کاربردی بودن برند
1- یکی از مزیت های کاربردی بودن نامه های تجاری این است که کلیه نیازها، جهت رفع مشکلات بودجود آمده برای محصولات و یا خدمات را برآورده می کند و به طور کلی مربوط به صفات کلی محصولات و خدمات می باشد.
2- چنانچه افراد مصرف کننده محصولات نیازهای شخصی داشته باشند، برندها آنها را برآورده کردو این نوع مزیت ها مشابه ویژگی های محصولات است، اما به صورت شخصی ارزیابی می شوند

مزایای تجربی بودن برند ها برای بازاریابی کدامند؟
1- این مزیت مربوط به برندهایی است که یک تجربه و یا یک خاطره خوب از استفاده محصولات و خدمات در ذهن مشتری باقی می گذارند و احساسات یک مشتری را درگیر می نمایند.

2- یکی دیگر از مزایای تجربی بودن برند ها مربوط به حسی است که از آن برند در وجود مشتری باقی می گذارد، یعنی مشتریان در زمان استفاده از این برند چه حسی دارند؟!

مزایای نمادین بود برندها:
مزیت نمادین بودن برندها در مواقعی نمود پیدا خواهد کرد که افراد با استفاده از محصولات و خدمات آن برند بخواهند، خودنمایی کنند و یا به جلوه دادن خود در مقابل دیگران بپردازند. این نیاز به صفات محصولات مرتبط نمی باشد.
مزیت دیگر نمادین بودن برندها مواقعی است که طبق اجتماعی و کلاس افراد را تعیین کند.