توسعه لوگو چگونه توسط بازاریابان انجام می شود؟

توسعه لوگو ; عموما مشتریان محصولات به لوگو شرکت تولید کننده، به دلیل نشانگر بودن اهمیت محصولات دقت زیادی می کنند بعضی اوقات این گونه اهمیت ها مسبب می شود که مشتریان آن کالا جهت خرید و یا دریافت خدمات علاقه زیادی از خود بروز دهند. باید بدانید که رابطه ای که بین نام شرکت تولید کننده، نوع محصول و ارزش آن وجود دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عموم بازاریابان مجرب کلیه این عناوین را به نوعی تبلیغات می دانند و از آنجایی که کاربران به تبلیغات اهمیت و علاقه زیادی نشان می دهند و این موضوع نشان دهنده این است که آرم و لوگوها را نیز دوست دارند. بازاریابان بر این باورند که حلال تمام این مشکلات بازاریابی طراحی یک لوگوی جذاب است.توسعه لوگو چگونه توسط بازاریابان انجام می شود؟

در اینجا به بررسی رموز موفقیت در طراحی یک لوگوی جذاب می پردازیم:

البته در آغاز به بررسی سه روش مهم در طراحی لوگوی سازمانی و توسعه لوگو با توجه به دیدگاه آتلیه های تخصصی طراحی و تبلیغات می پردازیم که عبارتند از:
چیدمان
پیوند ها
برقراری ارتباط بین بیننده و لوگو

چیدمان: در این متد طراحان خبره لوگو، طرحی متفاوت از دیگر طراح های طراحی شده توسط رقیبان خود می کشند و می دانند که با پیاده سازی چنین طرحی، مشتریانشان برای آنها اعتبار خاصی قائل می شوند. البته باید توجه داشته باشید که تنها پیاده سازی این روش کافی نیست و لازم است که با دو روش دیگر تلفیق گردد.
پیوندها: در این متد طراحان خبره لوگو مفاهیمی همچون ارزش ها و نیاز های طراحی را با اسم، نشانه و مسائل مرتبط به رویه چیدمان پیوند می زنند.
برقراری ارتباط بین بیننده و لوگو: واقعیت این است که کاربران، تصویری را که به عنوان لوگو و “ارزش” های اضافه شده حاوی پیام های الکترونیکی است، مشاهده و احساس می کنند. این لوگو تمامی نیازهای آنها را برآورده می‌سازد. هواداران طراحی لوگو پر احساس از این رویه بهره برده و در تبلیغات، احساسات کاربران را بر می انگیزند.
در این روش، بازاریابان،تبلیغات خود را با استفاده از نوعی ایده پردازی بر روی شخصیتی خاص انجام می دهند و کاربران اینگونه با آرم تجاری ارتباط بر قرار می کنند.

لازم به ذکر است که رویکردهای ذکر شده در بالا پایه و اساس درستی ندارد و همه طراحانی که از این روش استفاده می کنند لوگو موفقی را نتوانسته اند طراحی کنند و به نوعی طراحان را به بیراهه کشیده تا آن ها نتوانند لوگو درست و مورد پسند مشتریان را با استفاده از نیرو و خلاقیت لازم طراحی کنند

در پایین بهترین روش طراحی لوگو آمده ذکر شده است

رویکردی که برای طراحی و توسعه لوگوی بسیار زیبا و با ارزش واقعی است، شبیه رویکرد توسعه ای در تولیدات است. در دو مورد ذکر شده حاصل تولید یک وسیله کارآمد برای کاربران است. برای اینکه بتوانید نیازهای کاربران را مرتفع کنید باید با آنها آشنا شوید. کاربران، در رسیدن به هدف ها، احساسات روانی، نیازهای اجتماعی روزانه جدی هستند. لوگو ابزاری برای رسیدن به این قیبل نیازهای کاربران است و به نوعی جزء ابزار کمکی برای رسیدن به این مهم محسوب می شود. آرم تجاری که شامل یک سناریوی نامناسب باشد حتی با بهره گیری از نام و علائم و خصوصات زیبای تصویری و متدهای جذاب تبلیغاتی نمی تواند توجه مصرف کنندگان آن محصول را جلب نماید.

همه متدهای موفق در تولید محصولات و خدمات، در زمینه تولید یک آرم تجاری نیز صادق است ،برای جلب کردن توجه مشتریان باید نیاز آنها را برآورده و خودشان نمی توانند به سرعت به آن مهم دست یابندزیرا درست کردن آن برای کاربران کاری پیچیده و خسته کننده و مستلزم صرف کردن زمان بسیار زیادی می باشد

متد مطرح شده، آرم تجاری سازمان ها هویت های انسانی را مطرح نمی نمایند هم‌طور بیرون از افکار کاربران معنی خاصی ندارند. آن لوگو ها تنها وسیله ای هستندکه، شرکت ها را به اهداف سازمانی خود می رسانند. لوگو ها را نباید با نمایش احساسات در طراحیشان تلفیق کرد، بلکه باید به عنوان یک پتانسیل مفید مطرح گردند تا احساس مشتریان بر انگیخته شود و نتیجه به هدف رسانی سازمان هاست.

نشانه های گوناگون (سمبول های سازمانی، نام شرکت ها، علائم تجاری، فونت، نمادها و…) خیلی تاثیرگذار نیستند؛ در حقیقت آن ها، وسایلی برای به هدف نزدیک شدن شرکت ها هستند.