استراتژی برند شرکت ها در بحران اقتصادی

وقتی بازار ها در یک اوضاع نابسامان به سر می برند، مدیران برندها با سطوح مختلفی از بحران و رکود دست و پنجه نرم می کنند و اعتماد مشتریان کماکان روزهای بدی را پشت سر می گذارد.

بیکاری رو به رشد بوده و آینده مطلوبی هم برای بازار وجود ندارد. در چنین شرایطی چگونه می توان از بحران برند نجات یافت؟ یا حتی فراتر رفته و در این اوضاع هم، رونق اقتصادی را برای شرکت و برند ایجاد کرد؟

یک مدیر کارآمد در بازار امروز، حتی زمانی که شرکت های رقیب روز به روز ضعیف تر شده و با بن بست های متنوع بازار روبه رو می شوند، جرقه های موفقیت را به خوبی شناسایی می کنند. بحران اقتصادی می تواند همان موقعیتی باشد که یک مدیر موفق و جوان به دنبالش است! یک استراتژی مناسب برای استفاده از فضایی که در آن رقابت نسبت به قبل کم رنگ تر شده است.

استراتژی موثر برای رشد در بحران اقتصادی

راه های متعددی جهت بهره وری از استراتژی ها، ایده گرفتن یا شکل دادن یک عملکرد برای غلبه بر بحران اقتصادی ارائه گردیده است:

1- تحلیل استراتژی داخل شرکت: یک نوع استراتژی شناخته شده در کسب و کار، شامل بازنگری مجدد به شرکت است. قبل از هر چیز، موقعیت بازار و نیاز های آن را بررسی نمایید. یکی از پتانسیل های بازار رقابتی، استفاده از توانایی های داخل شرکت است. آن دسته از توانایی هایی که می تواند فقط مختص شما باشد. بعضی از این موارد شامل حقوق انحصاری اختراع، نمایندگی انحصاری، یک ارائه خوب در قالب یک برند ممتاز از طرف شرکت، مدیریت منحصربه فرد، روابط عالی و موثر با مشتری و همچنین دانش صنعتی خاص می باشد.استراتژی برند شرکت ها در بحران اقتصادی

بهره برداری از هر یک از این توانایی ها می تواند امتیازی برای کسب و کار شده و راه رشد و توسعه در رقابت و سربلندی از آن را پیش پای شرکت گذارد. پس از آن، پشتیبانی از خدماتی است که توسط شرکت ارائه شده اند. این موضوع موجب تداوم خاص بودن برند راحت تر میسر گردد. در مواردی که احساس می کنید برند به کمک نیاز دارد به دنبال نیروهای مستعد برای تقویت کاستی ها باشید.

2- به مدیریت برند بپردازید: اینترنت و دنیای مجازی تعامل بین مصرف کننده و تولیدکننده را متحول نموده است. امروزه یکی از الزامات شرکت های معتبر، بر سر زبان ها بودن در دنیای مجازی است. دنیایی وسیع مانند شبکه های مجازی پرطرفدار، وبلاگ ها و سایت های جدید و البته تفسیر و توضیحاتی که مشتریان داخل سایت خود شرکت می نویسند.

لایک گرفت و follow از برند شرکت در دنیای مجازی نقش مهمی در روند توسعه شرکت پیدا کرده است. اینجا مکانی است که یک گام اشتباه می تواند سند رخداد یک مصیبت را امضا کند!

آن دسته از کسانی که پتانسیل تبدیل شدن به یک مشتری خوب را دارند از دیدن این فروم های شما ، خوشحال می شوند، موفقیت در بازار مجازی یعنی برقراری ارتباط با مشتری و ایجاد کانال هایی برای شنیدن انتظارات مشتری.

3- به تقویت برند بپردازید: مصر کنندگان واقعی برند را شناسایی کنید و تلاش کنید تا با آنها ارتباط گسترده ایجاد نمایید. برندی با شخصیت مستقل برای ارضای نیاز مشتری ایجاد کنید. این برند نشان دهنده تمایز شما از رقبا می باشد.

4- هدف گذاری صحیح و سپس توسعه برند در بازار : یکی از روش های خروج از بحران اقتصادی، هدگذاری درست برند است. در بسیاری از مواقع تعیین کردن هدفی که فقط و فقط با تلاش بسیار نایل می شود، می تواند انگیزه بخش باشد. برای نیل به اهداف، اول هدف کوتاه و شدنی را انتخاب نموده و پس از رسیدن به آن، گام های بزرگ و توسعه ای را بردارید.

بهره گیری از مشاورین خبره جهت ارتقا سطح مدیریت برند

نجات پیدا کردن از شرایط اقتصادی با نوسان زیاد نشاندهنده موفقیت یک شرکت نیست. مدیران برتر به دنبال تخمین سرمایه هایی در داخل شرکت هستند که نه تنها آنها را از بحران نجات می دهد بلکه آینده شرکت را بزرگتر از آنچه هست می بینند. این موارد نیازمند تصمیم های مستحکم و بسنده نکردن به رقابت با رقبای کوچک است.

مدیران بزرگ از چالش های بزرگ نمی هراسند، بلکه دانش و مهارت خود را ارتقا داده و از مشاورین خبره در حوزه بازاریابی و برند بهره می برند. وقتی برند شما موفق می شود، شما هم یک مرحله بزرگ تر می شوید.