با برند متمایز شوید

1- برای شروع ساخت برندتان (برند سازی)، از خود سه سوال بپرسید:
1) شما چه کسی هستید؟
2) چه کار می کنید؟
3) چرا این کار مهم است؟

2- مغز ما اطلاعات نامربوط را فیلتر و غربال می کند، و فقط به اطلاعاتی که متفاوت و سودمندند اجزه ورود می دهد. مجددا بیان کنید، چرا محصول شما اهمیت دارد؟
3- تمایز از تمرکز بر «آن چیست» به «آن چه کار می کند» تا «شما چطور احساس خواهید کرد» و «شما چه کسی هستید» تکامل یافته است. با وجود آن که هنوز ویژگی ها، مزایای و قیمت برای مردم مهم اند، تجربیات و هویت شخصی حتی مهم تر هستند.
4- در حالی که جهانی شدن، موانع و حصار ها را برمی دارد، مردم انواع جدیدی از حصار ها را بر پا می کنند. آن ها قبایل را خلق می کنند؛ دنیاهایی صمیمی ک می توانند آن ها را درک کنند و در آن ها مشارکت کنند. اسامی برند، خدایان قبیله ای هستند که هر کدام در قبیله، فضای (جایگاه) متفاوتی را اداره میکنند.
5- در جایگاه خود برند شماره یک یا دو باشید . آیا نمی توانید برند شماره یک یا دو باشید؟ پس جایگاه ود را مجددا تعریف کنید یا به قبیله ای دیگر نقل مکان کنید.
برندینگ
• برند احساس باطنی شخص درباره یک محصول، خدمت یا شرکت است. آن چیزی نیست که شما می گویید، چیزی است که آن ها (مشترین) می گویند.
• برندینگ فرایند پیوند استراتژی خوب و موفق با خلاقیت خوب و موفق است. برندینگ فرایند پیوند استراتژی خوب و موفق با خلاقیت ضعیف، استراتژی ضعیف با خلاقیت خوب و موفق، یا استراتژی ضعیف با خلاقیت ضعیف نیست.
• بنیان و اساس برند، اعتماد است. وقتی که انتظارات مشتریان به طور موافق و بدون تناقض به وسیله تجربیات آن ها برآورده یا فراهم شود، مشتریان به برند شما اعتماد می کنند.
• جامعه ی مدرن از لحاظ اطلاعات غنی و از لحاظ زمان فقیر است. ارزش برند شما با نسبت مستقیم به این که مشتریان با چه سرعت و سهولتی می توانند به پیشنهاد شما پاسخ مثبت دهند، رشد می کند.
• مردم، تصمیمات خرید خود را به جای ویژگی ها، مزایا و قیمت بیشتر، بر اساس نشانه ها و علائم نمادین قرار می دهند. اطمینان حاصل کنید نماد های شما گیرا و جذاب هستند.
• فقط یک رقیب می تواند ارزان فروش ترین باشد؛ دیگران باید از فرایند برندینگ استفاده کنند. هرچه برند قوی تر باشد، حاشیه ی سود بیشتر خواهد بود.
• برند پر جذبه، محصول، خدمت یا شرکتی است که مردم باور دارند برای آن جانشینی وجود ندارد. هر برندی می تواند پر جذبه باشد حتی برند شما.