نام های مجاز و غیر مجاز در ثبت شرکت

اولین قدم برای ثبت شرکت انتخاب نام آن می باشد.
سواالات زیادی در مورد نام شرکت از ما می شود که آیا این نام مجاز است یا خیر؟
این مقاله حاوی اطلاعات مفیدی جهت انتخاب نام برای شرکت می باشد:
نام شرکت باید به گونه ای باشد که وجه تمایز شما با دیگر رقبا باشد و در عین حال که معرف نوع فعالیت شرکت می باشد نباید محدود کننده فعالیت های آتی شرکت باشد.
نام شرکت باید در ذهن ها ماندگار گردد و ادای کلمات آن آسان باشد و راحت تلفظ گردد.
نام شرکت نباید قبلا ثبت شده باشد به طور مثال اگر شرکتی به نام “رضا” ثبت شده باشد دیگر نمی توان با آن نام شرکت دیگری ثبت کرد. باید اسم شرکت طوری باشد که وجه تمایزی آشکار داشته باشد. “رضا گستر” یا “گستر رضا” هم مورد قبول نمی باشد
ثبت شرکت باید حداقل شامل ۳ کلمه خاص باشد که تا کنون ثبت نشده باشد.
کلمات انتخابی باید حتما فارسی باشد . برای این منظور می توان از کلماتی که در فرهنگ لغات معین ، دهخدا و … وجود دارد استفاده کرد و به اصطلاح باید ریشه فارسی داشته باشد.
استفاده از اسامی شهرها، رنگها و اعداد بلامانع است.ولی جزو نام شرکت به حساب نمی آید.مثلا “رضا گستر تهران” را نمی توان به عنوان اسم شرکت انتخاب کرد چون باید بجز “تهران ” حداقل شامل ۳ کلمه دیگر باشد. مثلا ” رضا گستر برتر تهران” قابل قبول می باشد.
شما می توانید سه کلمه مرتبط با حوزه فعالیت خود را به ثبت شرکت  ثبت بدهید تا مشاوران ما نام های پیشنهادی قابل ثبت را به شما اعلام نمایند و شما از میان آنها ، هر کدام را که مایل بودید انتخاب کرده و به عنوان نام شرکت خود برگزینید.
اگر نام های پیشنهادی مورد نظرتان نبود می توان از قسمت پیگیری سفارشات انصراف خود را اعلام کرده و شماره کارت بانکی تان را ارائه نمایید. اگر اعلام انصراف قبل از دریافت اولین فهرست اسامی باشد، کل مبلغ بجز کارمزد شبکه بانکی به شما برگردانده می شود. اگر پس از دریافت اولین فهرست اسامی اعلام انصراف نمایید ، در صورتی که تا یک ماه بعد از اعلام انصراف ، اسامی پیشنهادی شما ثبت نگردد ۴۰% مبلغ برگردانده می شود.
چنانچه اعلام انصراف بعد از دریافت دومین فهرست باشد در صورتی که تا یک ماه بعد هیچکدام از اسامی پیشنهادی ثبت نشود۱۵% مبلغ بازگردانده می شود و در صورتی که اعلام انصراف بعد از دریافت لیست سوم باشد دیگر هیچ مبلغی بازگردانده نمی شود.
مشاوران تهران ثبت با داشتن چندین سال تجربه کاری در این زمینه می توانند با کلمات پیشنهادی شما چند اسم شرکت که مطابق میل شما باشد را اعلام کرده تا در صرف وقت صرفه جویی کنید.