مزایای ثبت شرکت در کیش

اولین بار در کشورهای سوسیالیستی که دارای اقتصادی بسته بودند، مناطق آزاد مورد توجه قرار گرفت. هدف از ایجاد مناطق آزاد، آزمودن تئوری اقتصاد آزاد در قسمت هایی از کشور می باشد که پتاسیل پیشرفت در آن دیده می شود.
در قانون مناطق آزاد تجاری – صنعتی ایران ، هدف از تاسیس شرکت در مناطق آزاد بدین شکل بیان شده است:
” تسریع در انجام امور زیر بنایی، عمرانی و آبادانی ، رشد و توسعه اقتصادی ، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی ، ایجاد اشتغال سالم و مولد ، تنظیم بازار کار و کالا، حضور فعالان در بازارهای جهانی و منطقه ای ، تولیدی و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی ”
در حال حاضر در ایران ۷ منطقه آزاد تجاری – صنعتی کیش ، قشم، چابهار، ارس، انزلی ، اروند و ماکو داریم.
جزیره کیش از لحاظ مساحت دومین جزیره بزرگ ایران می باشد که دارای تاریخی قدیمی همراه با سوابق بازرگانی با هندوستان و بین النهرین می باشد. تجارت عمده این جزیره مروارید بوده و هنوز صید آن ادامه دارد.

در سال ۱۳۴۹ جزیره کیش با توجه به ویژگی های طبیعی ، سواحل زیبای مرجانی، آب زلال پیرامون جزیره و بالاخره موقعیت استراتژیکی مناسب به عنوان مرکز بین المللی توریستی انتخاب شد؛ و سر انجام در سال ۱۳۸۴ کیش به عنوان منطقه آزاد اعلام شد.
از مزایای مناطق آزاد می توان مواردی را نام برد : دارای معافیت مالیاتی ۲۰ ساله برای هر گونه فعالیت اقتصادی، ورود اتباع خارجی بدون ویزا، حمایت از سرمایه گذاران خارجی، انجام فعالیتهای ” بورس و اوراق بهادار” و ” بورس نفت و محصولات پتروشیمی ” ، مقررات آسان ورود کالاهای آزاد ، بخشودگی سود و عوارض گمرکی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی و تولیدی صنایع ، عدم وجود تشریفات زائد ارزی و اداری ، حذف مقررات دست و پا گیر به منظور سهولت و تسریع در انجام امور صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاری خارجی
برای ثبت یک شرکت در مناطق آزاد کیش، کافیست اظهارنامه ثبت و اساسنامه شرکت و صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره و گواهی بانکی مبنی بر تودیع حداقل ۳۵% سرمایه نقدی در صورت سهامی خاص بودن شرکت و مجوز فعالیت در منطقه توسط سازمان صادر شده را به ثبت شرکت تهران تحویل داده تا در اسرع وقت یک شرکت برای فعالیت در منطقه آزاد برای شما تاسیس نماییم.