برند فرهنگی چرا و چگونه؟

برند فرهنگی ؛ همانطور که میدانید هدف اصلی از انجام تبلغات ایجاد یک برند فرهنگی است. با ایجاد یک برند فرهنگی می توانید موقعیت خود را بهتر کنید. اما چگونه؟ تا امروز فقط چند شرکت مثل Apple، mirosoft، Toyota، starbox و …. توانسته اند برندهایی موفق ایجاد نمایند و این برن های موفق در ذهن مردم بسیار ماندگار و شناخته شده هستندو همه افراد با شنیدن نام این برندها می دانند که منتظر چه کالایی باید باشند، مثلا باید منتظر یک گوشی موبایل، نرم افزار، ماشین و …. باشند اما چگونه شرکت های دیگر می توانند چنین برندسازی برای خود انجام دهند؟

یک برند فرهنگی می تواند تمام اختلالات را در جامعه حس کند.

آنها می توانند با ریشه یابی مشکلات جامعه یک ایده جذاب خلق کنند و در ذهن مخاطبان برای همیشه باقی بمانند. مثلا شرکت محصولات لبنیاتی بن جری که در سال 1970 بنیان شده است با استفاده از مشکلات لیبرال ها، وجود جنگ و خونریزی توانست با ایراد شعارهایی در مورد صلح، نوع دوستی و هارمونی خود را در بین مردم معرفی و مشهور نماید.

یک برند فرهنگی می تواند در بین مخاطبان خود حسی اجتماعی و خو فرهنگی ایجاد نماید.
برای اینکه بتوانید یک برند فرهنگی و قوی برای خود بسازید نه تنها باید در مورد محصول خود به کنکاش بپردازید بلکه باید یگ شور اجتماعی و فرهنگی و همانند سازی بوجود آورید. شما می توانید یک باشگاه نخبگان که با نظرات شما هم عقیده هستند و یا هر نوع فعالیتی که به تجربه مشتری و همانند سازی منتهی شود ایجاد نمایید. مثلا تمامی کسانی که به امینت و راحتی خانواده اهمیت می دهند از برند سوبارو که بر روی راحتی و امنیت خانواده ها بسیار پافشاری می نماید استفاده می کنندبرند فرهنگی چرا و چگونه؟

یک برند فرهنگی می تواند یک خاطره خوب در ذهن مخاطبان خود بوجود آورد.

هر کالایی را که مشتری خریداری می کند منجر به یک تجربه و خاطره برای او خواهد شد. باید بدانید که هر برند فرهنگی یک گام جلوتر از ارائه محصولات و خدمات می رود و آن هم ایجاد یک خاطره خوب در ذهن مخاطبان است. شرکتی مانند Starbox با ایجاد خاطره خوب در ذهن مشتری از طریق ارائه محیطی با دکوراسیون زیبا، آرامش بخش، موسیقی خوب، مبلمانی راحت و نورپردازی شکیل توانسته است که مشتریان خود را همیشگی کند و آنها با توجه به خاطره خوبی که دارند، بارها و بارها به آن رستوران باز خواهند گشت، یعنی این تجربه و خاطره هرگز از ذهنشان بیرون نحواهد رفت.

یک برند فرهنگی باید محصولات و خدمات خود را به گونه ای برتر از رقبایش ارائه نماید.

لازم است بدانید برای داشتن یک برند فرهنگی باید علاوه بر اینکه خاطره خوبی در ذهن مخاطبان ایجاد کنید، برتری و قابلیت های ویژه ای در محصولات و خدمات خود به نمایش بگذارید. مانند برند اپل که دارای نوآوری و خلاقیت در طراحی می باشد و به عنوان یک برند فرهنگی قوی در سرتاسر دنیا شناخته شده است، اکثر برندهای فرهنگی بزرگ دنیا عموما پس از تولید هر محصول جدید که با کیفیت ویژه ای ساخته شده است سریعا یک داستان برای آن محصول می سازند.

یک مشاور برند فرهنگی ارزشمند باید زیر ساخت هایی بسیار با ثبات و کامل کننده محصولات برای خود ایجاد کند.

هرگز فراموش نکنید که زیر ساخت های قوی کامل کننده محصولات و خدمات خوب هستند و بدانید هر کالا از خود یک تصویر در ذهن مصرف کنندگان دارد و کالایی که جزء محصولات یک برند فرهنگی است تصویرش شامل، خاطره، داستان، زیر ساخت های باثبات است. لازم است که هر برند فرهنگی قسمتی از سود خود را در کارهای خیر صرف نمایند و در جامعه تغییراتی مثبت لحاظ کنند زیرا مخاطبان هر برند علاقه دارند که خود را قسمتی از کارهای خوب آن برند به حساب آورند.

خلاصه همانطور که ملاحظه کردید، هر برند فرهنگی قسمتی از چشم انداز فرهنگی یک جامعه به حساب می آید، آنها با استفاده از موارد فوق الذکر تلاش می کنند تا روابط خود را با مخاطبان گسترش دهند و هر روز مخاطب بیشتری را جذب نمایند و به این موضوع دقت داشته باشید که برای گسترش مخاطبان خود باید تلاش کنید و نمی توانید آن را با پول بخرید زیرا کلمه برند در فرهنگ ما نفوذ پیدا کرده است